Десятий Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» у співпраці з Goethe-Institut в Україні та за підтримки Франкфуртського книжкового ярмарку та Фонду Buchkunst оголосили фіналістів і переможців конкурсу «Найкращий книжковий дизайн-2021».
На Шостий Конкурс «Найкращий книжковий дизайн» подали 227 книжок. До участі в Конкурсі приймали книжки, які надруковані з серпня 2020 року по травень 2021 року і не були заявлені до Конкурсу раніше. Подані книжки створені українськими дизайнерами/ілюстраторами, або створені на замовлення українського видавництва.
Переможці
Гран-прі та найкраща дитяча книга
«Куди і звідки»
«Видавництво Старого Лева»
Дизайн: творча майстерня «Аґрафка»
(Романа Романишин, Андрій Лесів).
(Романа Романишин, Андрій Лесів).
Ця книжка — про рух і про мандри, вона розповідає про подорожі заради торгівлі чи завоювання, про подорожі задля задоволення і відпочинку чи задля виживання, про наукові експедиції і паломництво. Про міграції, мапи, навігацію і, зрештою, про пошук свого власного шляху. Два слова, які подорожній найчастіше чує у мандрах, — це «куди» і «звідки». «Куди прямуєш?», «Звідки ти?». Ця книжка — візуальна й інтелектуальна мандрівка крізь тисячі років у пошуках відповідей на ці та ще багато інших запитань.
«Як будувати на віки. Архітектура поза часом»
Видавництво «Основи»
Автор: Крістофер Александер
Арт-директорка: Ганна Копилова
Дизайн і верстка: Дмитро Денищик, Катерина Смолярова.
Одне з найбільш важливих видань XX століття, що вплинула на розвиток дизайну, проєктування, архітектури та комп’ютерних наук. Вона пропонує радикально новий підхід до архітектури й проєктування простору, переосмислення традиційних ідей і практик. У центрі уваги автора — людина, а не архітектор, спосіб використання будинку, а не його зовнішній вигляд. Крістофер Александер формулює послідовну теорію архітектури і показує, наскільки тісно вона вплетена в саму природу людини. Чому нам так приємно гуляти вулицями середньовічних міст? Бо їх будували не архітектори, а звичайні люди.
«НАРБУТ. Студії. Спогади. Листи.
[Реконструкція знищеного 1933-го року «Нарбутівського Збірника»]»
Видавництво «Родовід»
Дизайн: «Numo Team»
(Саша Биченко, Олексій Сальников, Аліна Бєлова, Олег Шедловський).
Історія «Нарбутівського Збірника» драматична. Задумали мистецьку монографію ще за життя мистця. 1920-го у віці тридцяти чотирьох років Георгій Нарбут несподівано помер. Після його посмерних виставок 1922 року в Петербурзі та 1926-го в Києві було створено комітет з підготовки Збірника під орудою Федора Ернста, відомого мистецтвознавця і земляка Георгія Нарбута. Статті замовили найвідомішим дослідникам. Довго готували, але через безгрошів’я 1920-х та драму комуністичної цензури "Нарбутівський Збірник" надрукували лише 1933 року. І одразу в друкарні… знищили весь наклад. Головна причина — на той час були репресовані майже всі автори, а дехто й розстріляний.
Щасливе завершення історії сталося лише 2020 року. З ініціативи історика Сергія Білоконя видавництву «РОДОВІД» вдалося відтворити «Нарбутівський Збірник»», доповнивши його кількома текстами — спогадами друзів і колег, у тому числі Василя Кричевського, Миколи Зерова, автобіографічними уривками, статтями мистецтвознавців середини ХХ століття, листами тощо.
Спецвідзнака журі за фотокнигу
«Лілії»
Автор: Олександр Чекменьов
Видавництво: «MOKSOP»
Дизайн: Калін Крузе / «ФЛУУТ Графік-Дизайн».
В 1999 році в психіатричній лікарні в м. Овруч Олександр Чекменьов створює «Лілії» – серію пронизливих чорно-білих портретів. Проект став класикою української фотографії, даючи важливий приклад гуманістичного погляду на людей, що опинилися поза межами «норми».
Спецвідзнака журі за культурологічне дослідження
«Польоти уві сні та наяву»
Автори: «Національний центр Олександра Довженка» (Довженко-Центр)
Концепція і архітектоніка, дизайн обкладинки та шрифтів: Альона Соломадіна
Підбір ілюстрацій: Олена Гончарук, Марина Скирда
Верстка: Катерина Большакова.
«Анґст»
Автор: Сергій Рафальський
Видавництво: «Addenda Press»
Дизайн: Ярослава Ковальчук
Ілюстрації: Ярослав Футимський.
«Русла зап’ясть»
Автори: «Національний центр Олександра Довженка» (Довженко-Центр)
Концепція і архітектоніка, дизайн обкладинки та шрифтів: Альона Соломадіна
Підбір ілюстрацій: Олена Гончарук, Марина Скирда
Верстка: Катерина Большакова.
У книгу ввійшли матеріали з однойменної виставки в Музеї кіно, повні версії кінознавчих текстів та есеїв за мотивами інтерв’ю, раніше не публіковані архівні документи і фотографії, спогади сучасників “Польотів…” та рефлексії сучасних кінематографістів.
Короткий список
«Абетка від Маєчки»
Видавництво: «Nebo BookLab Publishing»
Авторки: Іла Варіна, Ольга Штонда
Дизайн обкладинки, ілюстрації, шрифтовий дизайн та архітектоніка: Ольга Штонда
Верстка: Антоніна Миколенко.
Вивчати літери — це весело й цікаво, особливо коли в тебе є пухнасті друзі! Маєчка та інші герої допоможуть дитині вивчити абетку та поринути у світ пригод чотирилапої родини!
Приготуйся до справжніх пригод: разом із кішкою Пепою побачиш морські хвилі, відсвяткуєш маскарад у смішному костюмі, а із собакою Каєм побуваєш на космічному кораблі…
Автор: Сергій Рафальський
Видавництво: «Addenda Press»
Дизайн: Ярослава Ковальчук
Ілюстрації: Ярослав Футимський.
Поезія вільної форми, що фіксує 10 років життя ліричного героя у Криму та Києві. Збірка охоплює рефлексії на політичні процеси, складні стосунки з містом, еротичні дослідження та травматичний процес дорослішання. Із-поміж насиченої образами громадянської, інтимної та урбаністичної лірик, ви знайдете лаконічні феноменологічні та буддійські етюди. Автор також змальовує ностальгійні інтер’єри та сентиментальні натюрморти, що нагадують довгі текучі плани зі стрічок Андрія Тарковського.
«Кураторський посібник»
Автори: «ІЗОЛЯЦІЯ. Платформа культурних ініціатив»
Редакція: Олександра Погребняк, Дмитро Чепурний, Катерина Яковенко
Дизайн: Катерина Лесів.
У книзі зібрано історії професіоналів з різними досвідами — від роботи в музейному просторі до позаінституційних й самоорганізованих ініціатив, та онлайн-виставок, які стали справжнім викликом 2020 року. Ці тексти і розповіді стануть нагодою заглибитися в різні аспекти кураторських підходів, актуальних для українського контексту, а також спробою проговорити виклики і перспективи останніх років. У своїх розповідях куратори й кураторки порушують питання перерозподілу обов'язків, фінансування, етики, цензури, викликів, пов'язаних зі специфікою матеріалу, як-то робота з архівами чи авторськими правами.
«KYIV by Sergiy Maidukov»
Видавництво: «IST Publishing»
Автор: Сергій Майдуков
Дизайн: «Grafprom».
Перший артбук художника та ілюстратора Сергія Майдукова KYIV by Sergiy Maidukov — це візуальна історія про Київ, побудована на більш ніж 50-тикольорових ілюстраціях та чорно-білих скетчах, cтворених автором впродовж 2018-2021 років. Сергій Майдуков є головним героєм, який відчуває міський поспіх та химерну красу повсякдення, кольори та настрої вулиць.
«Постійне місце проживання»
Видавництво: «IST Publishing»
Автори: Павло Маков, Сергій Жадан
Дизайн: «3Z Studio».
Артбук двох харківських митців, поета Сергія Жадана та художника Павла Макова, що став спробою перегля- нути останні 27 років присутності в Харкові крізь оптику власних творів. Два погляди, дві генерації, дві різні художні мови об'єднані спільним місцем. Книжка містить графічні роботи і вірші, що були відібрані Павлом Маковим і Сергієм Жаданом незалежно один від одного, безпосередньо під час створення артбуку.
«Пристрасть»
Видавництво: «Вавилонська бібліотека»
Авторка: Джанет Вінтерсон
Концепція видання, дизайн обкладинки, ілюстрації: Богдана Давидюк
Архітектоніка книжки, верстка, шрифтовий дизайн: Володимир Гавриш
У цій захопливій, вишуканій книжці Європа часів наполеонівських війн стає місцем дії зворушливого любовного роману. Анрі — наївний французький солдат, який працює на кухні Бонапарта й обожнює цього завойовника, доки його зголодніла й недужна армія починає розпадатися. Втративши ілюзії, прагнучи дезертирувати з безлюдних позицій у сувору російську зиму, юний Анрі зустрічає Віланель, загадкову венеціанку, й закохується в неї. Пристрасть штовхає Анрі на безрозсудні пошуки пригод, де він втрачає свої вірування і переконання й опиняється в емоційному лабіринті, з якого йому, можливо, не вдасться вибратися.
«Продукування присутності. Що значення не може передати»
Видавництво: «IST Publishing»
Автор: Ганс Ульрих Ґумберхт
Дизайн обкладинки: «3Z Studio».
Ця книжка містить у собі «маленьку концептуальну драму» та надає теоретичного підґрунтя провокативній тезі про те, що сьогодні в гуманітарних науках, як і в просторі культури, недостатньо одних лише інтерпретативних практик. У постійному пошуці змісту втрачається не менш важливий вимір культури — її матеріальна присутність. Завдяки культурі присутності, явища та події стають більш цінними, інтенсивно переживаються й впливають не лише на почуття, а й на наші тіла.
«Русла зап’ясть»
Видавництво: «Саміт-книга»
Авторка: Ольга Ольхова
Кураторка проєкту: Юлія Лактіонова
Дизайн і верстка: Романа Рубан
Фотографії: Юліана Паранько.
Збірка інтимної лірики Ольги Ольхової, видана у форматі арт-буку. Це глибоко метафоричні та проникні тексти, укладені у ритми розділів та символічно римовані «родимками»; чорно-білі світлини, зняті на плівку та перетворені на яскраві ілюстрації; поєднання кольору та чорно-білого виміру. Книжка, наповнена власною атмосферою та чуттєвістю, резонує різними почуттями та спостереженнями за плином часу й місцин. Чудовий подарунок для поціновувачів поезії.
Дякуємо Вам за увагу до публікацій нашого блогу! Долучайтесь до нас у соціальних мережах! Будемо щасливі бачити Вас також серед постійних читачів (сайдбар членів блогу ліворуч).
Немає коментарів:
Дописати коментар